Jeszcze o reklamie natywnej

Oct 30

Jeszcze o reklamie natywnej

Reklama natywna powinna być po prostu użyteczna. Zmagając się przez tyle lat z mediami przyzwyczailiśmy się do sytuacji, kiedy reklama jest nachalna. Jednak spotykając się ze zjawiskiem takim jak to, to jest nawet przyjemne dla oka. Kierune użytkownika do wartościowych treści, pożądanych wiadomości. Reklama powinna być niepretensjonalna, ale posiadać swój urok i przyciągać wzrok. Nawet podczas zwyczajnego przeglądania bloga, na którym jest reklama powinna sama w sobie zatrzymać nasz wzrok na dobry moment. Reklama natywna to nic innego jak promocja z klasą, czyli jak naprawdę powinna działać na konsumenta. Pierwszą jaką na myśl przychodzi mi przykład reklamy, to chociażby zdjęcie oscarowe. Zwyciężcy robią zdjęcie telefonem tzw. Selfie, niby nic nachalnego. Jednak zdjęcie jest małą reklamą dla producenta telefonu. Można? Można! Nienachalnie, sympatycznie i do tego z klasą. Zdjęcie wygląda spontanicznie, ale mimo wszystko ma ukryty cel – promocję. Nawet osoba neutralnie nastawiona na reklamy nie przejdzie koło tej bezinteresownie, przykuje uwagę i oto w tym chodzi.

Czytaj dalej Tagi wpisu: , .

Reklama w telewizji

Mar 22

Reklama w telewizji

Reklamowanie swojego przedsiębiorstwa w telewizji to niezwykle interesują i na pewno bardzo opłacalna sprawa, ale czy na pewno każda firma może sobie na to pozwolić. Nie ulega wątpliwości, że jest to ciekawa forma promocji swojej firmy, ale tylko pod warunkiem, że jej zyski są duże. Telewizja to bardzo drogie miejsce, jeśli chodzi o reklamy, zwłaszcza, jeśli zależy nam na dużej skuteczności, a nie mamy zbyt wielu funduszy. Wyemitowanie reklamy w telewizji to nawet kilkaset tysięcy złotych. Nic więc dziwnego, ze reklamy, które oglądamy w telewizji to głównie największe koncerny. Cena wynika z faktu, że taką reklamę obejrzy nawet kilka milionów ludzi. W przypadku gazety, czy radia to zaledwie kilka tysięcy, oczywiście w dużej mierze ma to związek z rodzajem gazety, czy też tematyki, jaką się zajmuje. Wciąż jednak mniejsze przedsiębiorstwa mogą za mniejsze pieniądze reklamować się w lokalnych stacjach telewizyjnych. Reklama dotrze do mniejszej liczby osób, ale wciąż będzie miała dość dużą nośność.

Czytaj dalej Tagi wpisu: , .

Media, prasa, dziennkarstwo

Jan 30

Media, prasa, dziennkarstwo

Jeśli mamy mówić o prasie przydałoby się troszkę więcej historii. Prasa to przede wszystkim media. Ich zadaniem jest informowanie ludzi nie tylko o nadchodzących wydarzeniach, ale także o nowinkach.  Warto podkreślić, że do rozwoju mediów przyczynił się między innymi kabel telegraficzny czy też telefon stworzony przez Grahama Bell’a. Jednak nie odbiegajmy od tematu prasy. Zadaniem prasy jest informowanie o nowinkach z kraju i ze świata. Za pomocą kawałka papieru dostajemy wiadomości, które tak naprawdę chcemy przeczytać. Dziś mamy do czynienia z reklamami w prasie, kiedyś jednak nie było tak różowo. Społeczeństwo nie wiedziało, że reklama tak naprawdę może mieć prawo bytu. Reklama było czymś, o czym się nie mówiło, dlatego pojawiła się strasznie późno w naszym społeczeństwie. Jednak z wraz z rozwojem handlu z czasem pojawiły się i one – reklamy. W danych czasach reklamy miały charakter obrazkowy, z tego względu, że mało osób potrafiło czytać. Przede wszystkim takie obrazki były umieszczane nad wejściem do karczmy.

Czytaj dalej Tagi wpisu: , .

Dlaczego telewizja jest tak popularna?

Sep 22

Dlaczego telewizja jest tak popularna?

Odkąd powstała telewizja nasze życie bardzo się zmieniło. Można byłoby zastanowić się skąd ten fenomen telewizji, dlaczego jest ona taka popularna? Dlaczego każdy w domu chce mieć telewizor? Na pewno wynika to z faktu, że telewizja jest dla mas. Nie trzeba czytać informacji, tylko mamy je podane na tacy. Telewizja serwuje seriale, programy rozrywkowe, reklamy, a także wiele innych mniej lub bardziej inteligentnych programów. W zasadzie oglądanie telewizji stało się częścią naszego życia, bo niby jesteśmy niezależni, nie chcemy podążać za modą, ale wciąż spotykając się ze znajomymi dyskutujemy nie o polityce, czy wydarzeniach na świecie, ale o filmach, serialach, programach. Oczywiście znajduje się miejsce również na bardziej inteligentne rozmowy, ale wciąż nie jest go zbyt dużo. Zresztą polityka to pierwszy krok do kłótni, a przecież nie o to chodzi podczas spotkań z przyjaciółmi. Ma być miło, rozrywkowo i na pewno nie na poważnie, a telewizja to nam właśnie gwarantuje, zapewnia nam masę rozrywki każdego dnia, co nie zawsze jest dobre.

Czytaj dalej Tagi wpisu: , .

Potrzeba działania i porównań

Jul 30

Potrzeba działania i porównań

Ludzie są bardzo przyzwyczajeni do swobody, jeśli chodzi o media masowe. Ludzie wyrażają swoją opinię w Word Wide Web, czują się swobodni jeśli chodzi o tą sferę. Media w moim mniemaniu powinny dawać taką możliwość, nie powinni się czuć osaczeni. Podejmując jakiekolwiek działanie powinniśmy wyznaczyć sobie silne i słabe punkty. Zaczynamy w bardzo młodym wieku uczyć się żyć wg. Określonych wzorców oraz schematów. To sprawia, że wiemy, czego chcemy od życia. Ludzie żyją w grupach, z tego względu, że bywanie w większej liczbie ludzi, przynależność do określonego kręgu gwarantuje bezpieczeństwo. To nie wszystko. Przynależąc także do określonej grupy sprawiamy, że wiadomości dość szybko się rozprzestrzeniają, mamy jasność przekazu. Dążąc do sedan, człowiek w internecie nie tylko szuka sposobu, aby przepływ informacji był czysty, ale także poszukuje towarzystwa. Głównym tematem internetu jest gromadzenie i przekazywanie informacji. Jednak z pewnych względów internet stał się także siedliskiem ludzi, którzy zwyczajnie czuli się samotni i poszukiwali towarzystwa. Mamy tu do czynienia z medium społecznościowym, ale o tym za chwilę. Internet sam w sobie nie potrzebuje reklamy, pokładam w nim nadzieję, że sam sobie da radę. Mimo, że jest dużo młodszy niż jego poprzednicy: telewizja i radio.

Czytaj dalej Tagi wpisu: , .

Reklama dźwignią handlu

May 22

Reklama dźwignią handlu

Wiele mówi się o tym, że reklama jest dźwignią handlu, że dobrze zrobiony spotka, banery, czy inna forma, może zwiększyć przychody firmy. Oczywiście jest w tym dużo prawdy, ale musimy pamiętać, że ważna jest sama organizacja firmy, a także to, w jaki sposób zorganizujemy całą kampanię marketingową. Nie można zaprzeczyć, że nie jest to najłatwiejsze, bo zrobienie dobrego planu markietegowego wymaga wiedzy, ale jeśli ją posiadamy lub zatrudnimy taką osobę możemy liczyć na sukces. Musimy tutaj przede wszystkim pamiętać, o tym, jak inne reklamy wpływają na nas. Na pewno jednokrotnie sięgnęliśmy w sklepie po produkt nie ze względu na to, co jest w środku, ale ze względu na reklamę, którą widzieliśmy. Zresztą nie można zapominać, że reklamy są teraz tak puszczane, aby człowiek musiał je oglądać. Dlatego są najskuteczniejszą formą reklamowania firmy. W gazecie nie zwracamy na nie uwagę, banery też nie zawsze działają, w Internecie blokujemy. Oczywiście w telewizji możemy przełączyć, ale często jest tak, że wszytki stacje puszczają w tym samym momencie spoty reklamowe lub tez boimy się, że przegapimy ważny moment w filmie i po prostu nie przełączamy.

Czytaj dalej Tagi wpisu: , .