Urok mediów społecznościowych

Sep 30

Urok mediów społecznościowych

Warto sobie wyjaśnić podstawowe pojęcie – media społecznościowe. Czym tak naprawdę są media społecznościowe? Jest pojęciem podobnym do mediów z tym wyjątkiem, że wszelkie akcje są przekształcane w dialog. Jest to głównie zbiór aplikacji, które umożliwiają tworzenie i odbieranie konkretnych treści, czyli wiadomości. Mamy tutaj do czynienia z rozbudowaną grupą narzędzi komunikacyjnych. Mamy tutaj już do czynienia nie tylko z odbiorem informacji jak w przypadku telewizji i radia, ale o wzajemnej wymianie informacji między sobą. Typowymi przykładami mogą być mikroblogi, blogi, fotoblogi, wideoblogi czy też popularne w ostatnim czasie – serwisy społecznościowe. Jakie są cele tego przedsiębwzięcia? Chodzi przede wszystkim o wymianę informacji, nie tylko ich odbiór. Pozyskujemy informacje z wielu źródeł, ale w internecie jesteśmy także twórcami źródeł. Ich zadaniem jest docieranie do większej grupy ludzi ale także do tej mniejszej społezności. Wykorzystywanie mediów społecznościowych w celach sprzedażowych też jest bardzo ważne. Zauważyliśmy chociażby na znanym portalu takim jak Facebook, że serwis w głównej mierze utrzymuje się z reklam. To właśnie reklama daje możliwość zgromadzenia pewnej sumy pieniędzy po to, aby przeznaczyć ją w coraz to lepsze serwery. Wraz z większym  gronem korzystających z mediów społecznościowych rozrasta się sprzęt, który umożliwia nam dostęp do mediów.

Tagi wpisu: , .

Dodaj komentarz

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>